BANER FAKAP

Wednesday, October 22, 2014

Reaksi Touch A Dog : Kemerosotan Sistem Pendidikan Tidak Terhad Kepada Ilmu Duniawi


"Bunuh sahaja penganjur touch a dog" 
"Aku nak pukul dia" 
"Kepala dia ada ulat" 
"Sah kafir penganjur touch a dog"
"Dia ini Kristian yang menyamar Islam"


Kata kata ini diucapkan oleh pengguna-pengguna media sosial kepada seorang "saudara" Muslim yang di waktu lapangnya memberi makanan kepada orang homeless, anak yatim, shelter haiwan dan rumah orang tua. Seorang "saudara" Muslim yang cuba meranapkan persepsi negatif Islam as a RELIGION OF HATE and FEAR. Saudara Syed Azmi Alhabshi dikatakan kini terpaksa menyorok kerana risau tentang keselamatan diri dan keluarga. Macam inikah cara kita melayan "saudara"? 

Menyedihkah kesemua pertuduhan, cacian dan ugutan bunuh ini datang dari hamba-hamba Allah yang mengaku percaya kepada Allah, mencintai Rasul dan berpegang kepada Quran. Manusia yang menggunakan avatar foto "End Zionist violence against Gaza". Ironi yang lebih tinggi dari lagu Biduanita Morisette.




Mungkin yang dihamburkan ini datang dari pesakit mental yang mempunyai masalah dua personaliti berbeza yang berperang di dalam otak. Mahukan imej Islam sebagai agama yang terbaik untuk sarwajagat tetapi tidak nampak ironi mahu membunuh seorang hamba Allah yang amalan membantu komunitinya mungkin 1000000 kali ganda lebih banyak dari "askar-askar Saiber Allah" tidak bertauliah ini . Husnuzon!

Paska 911 dan ISIS Ini kita sepatutnya menggunakan taktik lebih berhemah dan intelektual dalam menangani masalah perselisihan faham. Dimana salahnya sistem pengajaran ISLAM dan MORAL orang Melayu di Malaysia ini jika hampir kesemua langkat pertama apabila "terasa dihina" ialah dengan mahu berbunuh-bunuhan. Rejam merejam. Pukul memukul. Menerbalik balikkan meja. 

Nyata sekali masalah kegagalan sistem pendidikan tidak terhenti pada pengajaran ilmu duniawi malahan juga menjangkiti sistem pendidikan agama Allah yang sempurna lagi suci ini. Akibatnya sebuah agama sempurna menjadi cacat cela pula akibat yang mengajarnya ketam - ketam berjanggut dengan keffiyeh yang dipenuhi kebencian.

God help us all. For only he and his infinite wisdom could solve this clusterfuck of a problem

p/s : I do not feel obliged to believe that the same God who has endowed us with sense, reason, and intellect has intended us to forgo their use. - Galileo Galilei

15 comments:

Anonymous said...

i'm a little bit excited that you are writing an opinion piece again.

Anonymous said...

This blog is alive!

Anonymous said...

Yay Obe!

bb501 said...

Sebenarnya dkt blog serius aku x boleh bg mengomen dgn serius sbb diorg akn reply komen yg nyakitkan hati.Kt sini baru boleh.

Jujurnya aku malu ngan org Islam skrg, suka beno maki org seagama sendiri dgn ayat yg x sepatutnya. Kot ye pun org tu "MUNGKIN" slh, perlu ke sampai panggil dia "USTAZ ANJING, BABI etc? Sedih siot. Ini ke yg Islam ajar? dah knape teruk beno org Islam skrg ni?

Anonymous said...

welkam bek obe

nachts said...

honestly, it's kinda surprising to see you post something on this dusty'ol-blog.. and i stumbled upon this entry on an accidental click on the bookmark on my firefox's bookmark bar! :P

a lot has been goin' on since more than two year plus this blog is active.. should we expect more? :D

still, welcome back! ^_^

M0HD SH4R1L said...

mmg tak betul penganjur tue

M0HD SH4R1L said...

Sy pun rasa sama ngan Mr/ms Anonymous ckp. excited to see you writing again.

Anonymous said...

obe please write more

Anonymous said...

dude,its been a while

Anonymous said...

Bro, pls write more intellectual stuff like this. Dont leave FOA idle for too long.
Welcome back.

Homo Sapien said...

Yup. Somehow cara Muslim mempertahankan hak sangat teruk. Even salah pun, bukan begitu cara menentang. *Lol Entry lama waaa baru jumpa* Tadaaaa

Anonymous said...

#Latest Scammer Trick.Becarefull..http://weeklyfixpay.com/?ref=302418

Sunioti Gupta said...

Lucknow Escorts, Escorts Lucknow, Call Girls Lucknow, Lucknow escorts service, Lucknow call girls.

Lucknow Escorts Service - Mishra
Lucknow Call Girs In Escort - Alka
Escorts Service In Indore - Royal
Jaipur Escorts Service - Jillian
jaipur Escorts Service - Cerry
Escort Service In jalandhar - Maahi
Lucknow Escorts In Service - Prachi

Sunioti Gupta said...

Hello dear guys we are offering best and affordable Lucknow escorts service, Rates and models our gurintee that another escorts service provider are not provide low cost and best models.

_ ____???????
___??????????
___?????????????
___????????????
__?????????????
_?????????????
_?????????????
_??jaipur Escorts ????
??????????????????????
????????Lucknow Escorts ??????
??????????????????????????
_??????__????????????????
___????____?????????????
___????_____??????????
___????_____??????????
____????____??????????
_____???____?????????
______???__??????????
_______??????????????
________??????????????
_______???????????????????
_______?????Jaipur Escorts ??????
_______?????????????????????????
_______???????????????????????????
________??????????____?????????????
_________????????_______???????????
_________????????_____???????????
_________???????____??????????
_________???????_??????????
________???????????????
________????????????
________??????????
_______?????????
_______??????
______??????
______??????
______??????
______?????
______?????
_______????
_______????
_______????
______??????
_____????????
_______|_?????
_______|__??????